FAQ - Intrebari Frecvente
Piata Digitala este o retea de publicitate online axata pe marketing bazat pe performanta. Folosind infrastructura Piata Digitala, puteti alege dintr-o gama larga de campanii, clasificate pe categorii, pe cele care se potrivesc websit-lui sau metodei dvs de targetare.
Proprietarul unui website care promoveaza contra comision produsele si serviciile unui client. Afiliatul publica reclame, linkuri text, bannere pe situl propriu sau foloseste metode de promovare tip "Search" sau "Newsletter", clientul urmind sa plateasca un comision cind un vizitator indeplineste o actiune specifica cum ar fi completarea unui formular, cumpararea unui produs sau este directionat spre un anumit website.
Clientul cunoscut si sub numele de advertiser, este o companie sau intreprinzator care vinde sau doreste sa-si faca cunoscut un produs sau serviciu online. Clientii creaza campanii publicitare online si platesc un comision pentru promovarea sau vinzarea produselor si serviciilor.
O intelegere intre doua parti, afiliat si client in care afiliatul este de acord sa promoveze o campanie publicitara pusa la dispozitie de catre client pe baza unui comision primit in urma unei tranzactii cum ar fi directionarea de trafic catre un website, completarea unui formular sau realizarea unei vanzari. Clientul pune la dispozitia afiliatului instrumentele publicitare, urmand ca afiliatul sa promoveaza produsele si serviciile clientului folosind websitul propriu sau campanii de tip email, Search, Newsletter.
Un intermediar intre afiliati si clienti. Pentru clienti ofera tehnologia de urmarire a tranzactiilor, sistem anti-frauda, rapoarte detaliate, sistem de procesare a platilor si accesul la afiliati. Pentru afiliati ofera infrastructura necesara promovarii in conditii optime a campaniilor oferite de clienti, sistem de procesare a platilor, raportarea detaliata a tranzactiilor.
CPA este costul metric pentru fiecare actiune generatoare de comision facuta de utilizator.
CPS costul de publicitate(comisionul) pe care il plateste un client(advertiser), cind un utilizator da click pe un banner sau o reclama online si cumpara un produs sau serviciu de pe websitul clientului(advertiserului).
CPC este costul metric pentru fiecare click dat pe linkul unui client(advertiser) de catre un utilizator.
CVR(conversion rate) este rata de conversie este procentul de vizitatori care realizeaza o actiune dorita. Actiunea care determina conversia este determinata de catre client(advertiser) si poate fi o vanzare pe siteul clientului, un formular completat sau o alta actiune. Se calculeaza raportand numarul total de conversii(leaduri) la numarul total de click-uri unice date pentru obtinerea acestor conversii.
ECPC(Estimated Cost Per Click)) costul estimat pentru un click si se calculeaza raportand venitul total realizat la numarul total de click-uri.
O actiune cum ar fi o vanzare pe website-ul clientului, completarea unui formular sau o alta actiune realizata de catre un utilizator dand click pe un link, banner sau o reclama online.
Venitul care il primeste un afiliat pentru o actiune cum ar fi vanzarea unui produs si/sau serviciu oferit de un client(advertiser), prin intermediul websiteului propriu sau al partenerilor sai.
Sub ID-urile ajuta afiliatul sa-si urmareasca indeaproape link-urile si pot fi folosite pentru a furniza informatii detaliate legate de performanta fiecarui link. Chiar daca in rapoartele furnizate de Piata Digitala aveti posibilitatea de a detalia linkurile folosite, pe campanii, ce faceti in cazul in care folositi acelasi link in doua pagini diferite ale websit-ului dvs.? In plus multi afiliati dispun de mai multe websit-uri, newsletter sau folosesc keyword-uri diferite cind ruleaza o campanie, dorind sa-si urmareasca link-urile folosite in toate aceste surse. Folosind Sub ID-urile aveti posibilitatea de a afla performanta fiecarui link in parte, adaugind fiecarui link cite un "ID" la alegere(orice combinatie de numere si litere de max 255 caractere)
Plata comisioaneler se face o data pe luna. Comisioanele pentru luna curenta se vor plati in data de 15 a lunii urmatoare. Exemplu: Cistigurile din Iunie se vor plati in 15 Iulie. Platile se vor efectua in lei la cursul BNR din ziua platii, prin transfer bancar in baza contractului semnat intre Piata Digitala si afiliat. Pentru mai multe informatii legate de modalitatile de plata va rugam sa va contactati afiliat managerul.
Suma minima care trebuie generata pentru a se face plata este de 50 Euro. Sumele sub 50 Euro din luna curenta se reporteaza pentru perioada urmatoare de plata.
Pentru Persoane Juridice/PFA se retine un comision de 1 Euro pentru transferul bancar.
Pentru Persoane Fizice se retine un comision de 1 Euro pentru transferul bancar si 10% impozit la stat pentru drepturi de autor.
Piata Digitala va pune la dispozitie gratuit toate instrumentele de care aveti nevoie. Acest lucru va da posibilitatea de a cistiga cit de mult puteti fara cheltuieli suplimentare. Suma de bani pe care puteti sa o faceti depinde de efortul pe care il depuneti in acest scop. Fara indoiala un numar mare de afiliati cistiga sume substantiale in fiecare luna.
Pentru a vedea informatiile personale, vizitati meniul Profil din partea de sus a paginii. Pentru modificarea informatiilor personale va rugam sa va contactati afiliat managerul. Datele de contact ale afiliat managerului dvs. le gasiti in partea dreapta sus ale meniului Home.
In cazuri exceptionale parola contului de afiliat poate fi schimbata contactand afiliat managerul dvs. Datele de contact ale afiliat managerului dvs. le gasiti in partea dreapta sus ale meniului Home.
Nu, nu exista o limita. Sunteti binevenit sa cistigati cit de mult doriti.
Desigur, programul Piata Digitala este disponibil oricui, indiferent de tara in care locuieste.
In general statisticile se actualizeaza in timp real. Exista insa unele cazuri cind datele sunt furnizate cu o intirziere de maxim 10 minute. Aveti posibilitatea de a va verifica activitatea 24 ore pe zi, 7 zile pe saptamina.
Desigur, aceasta nu este o problema.